top of page

My way Home


Kings Canyon- The red center

As you all have seen, I haven't been very good at writing, but I guess I have been busy with other things.

So, I´m coming Home. Yes, I am homesick and I really miss all my friends, family, students, colleagues, my apartment, my job, and actually a lot of things about Sweden. I never thought I would say it, but I guess I need this trip to realize what I love.

I also want to say that I´m so thankful for this trip, I have learned so much and experienced a lot of new things. I have reach many of my goals I had with this trip and the most amazing thing is that I have meet so many wonderful people. Thank you Australia for that!

Now I just have 6 more days in Australia and then I´m flying to Bali to chill and to not spend so much money, lol, because YES Australia is really expensive, after Bali I´m going to South Korea to Visit my friend Soo, then to Dubai to visit another friend Inja, and last stop before Sweden will be Italy, to visit some more friends (Nicoletta and Gaia) and there I will also join a dance workshop that my lovely teacher from New York, Ginger are gonna teach, and some other really cool teachers. So If you wanna try the best class ever, take a plane to Milan during easter and join (tell me if you want to, and Ill tell you more about it).

So now I´m just saying See you soon! Lots of love Emma

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sydney botanical garden

Som ni kanske märkt så har jag inte varit speciellt bra på att uppdatera och skriva denna blogg, men antar att jag varit upptagen med annat.

Så, jag kommer hem! Ja, jag längtar hem, jag har hemlängtan och jag saknar allt som har med Sverige att göra, mina vänner, familj, elever, kollegor, min lägenhet. Jag är till och med avundsjuk på kylan och snön, vilket jag aldrig trodde att jag skulle säga, men tror denna resa fått mig att inse vad jag finner viktigt i livet.

Jag vill också säga att jag fortfarande älskar att resa och att jag är så tacksam för den här resan jag gjort. Jag har lärt mig och fått uppleva så mycket. Jag har nått många av mina mål jag hade med resan och det bästa är att jag mött så många underbara människor. Tack så mycket Australien!

Nu har jag 6 dagar kvar i Australien innan jag börjar min resa hemåt mot Sverige. Först ska jag ta en liten tripp till Bali, för att yoga, dyka och inte spendera så mycket pengar. Ja, australien är skit dyrt. Efter Bali åker jag till Syd Korea för att hälsa på min vän Soo, vidare till Dubai för att hälsa på Inja, och sist men inte minst Italien för att hälsa på fler vänner, Nicoletta och Gaia. I Italien ska jag också delta i en dans workshop där bland annat min fantastiska lärare från New York Ginger, kommer att undervisa, men även några andra inspirerande lärare. Så om du vill prova en av de bästa klasserna någonsin så ta ett plan till Milano i Påsk. (om du är intresserad - let me know! )

Så jag säger: Ses snart! Kärlek Emma


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page