top of page

NYC - Life

Så, lite om livet i New York. Vad har jag för mig?

Det mesta just nu går ut på att dansa och på vilka klasser jag ska ta under dagen. Jag känner fortfarande att jag typ är på ¨träningsläger¨. Där varje dag är en utmaning att ta sig igenom. Träningsvärken från h*vetet har börjat lägga sig och snart så ska jag nog ha min styrka tillbaka, så hårt som lärarna kör med en. Som mina elever vet tycker jag om mycket och lååååååånga magövningar, men mina övningar är inget emot vad jag gör här. Inte alla lärare såklart. Men varje klass jag kommer ut ifrån dryper jag av svett och måste duscha för att inte uppleva att jag duschat i svett. Härlig känsla, eller hur? (jag menar det :) :) :) )

Inja och jag har dator dejt

Så just nu sitter jag på ett cafe/hotel/bar med min vän Inja och skriver detta. 49st och mellan 7-8av på manhattan. Vi har precis tagit en klass för Kristin Sudeikis, hon började klassen med en 10 minuter situps. phuuu.... Sen var det uppvärmning med rullningar och en del improvisation. Sedan gjorde hon en lång fras, men så fantastisk att se. Njöt nog mer av att titta på den när den andra gruppen gjorde den än när jag försökte komma ihåg allt själv. Ibland fastnar det ibland inte, haha och det är också ok!

Förra veckan dansade jag bara för min favoritlärare, Ginger Cox, men denna vecka är hon borta vilket ju såklart ger mig mer möjlighet att dansa för andra. Så några av dem har varit Emily Bufferd, Kristin Sudeikis och Ashléy Dawson. Allt lika inspirerande. Danslivet här är magiskt!

Här sitter vi mitt i New York - Oas

Så när jag inte dansar så har jag träffat mina vänner, suttit på cafeér, promenerat, och ägnat ganska mycket tid med min Roomie Hanna, hon är Bäst! :-) känns så bra att bo med henne.

Imorgon fyller Ylva år, så vi ska åka till stranden faktiskt, så ingen dans imorgon, tror det är bra för mina ben att få vila lite, ligga ner. Ska bli så skönt!

Ja ni hör ju, jag har det ganska bra!

Massa Kärlek till er <3 Emma

Bild från Emilys class (video i länk)


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page