top of page

New York and photography

New York, I love you!

Det är väl ungefär sammanfattningen av hur jag känner just nu. Snart har mina 3 månade här gått och jag ska hem till Sverige i 12 dagar innan nästa äventyr börjar. Australien!

Som vanligt så har jag dansat mesta delen av tiden, vilket alltid är helt fantastiskt. Jag har lärt känna många nya människor som för alltid kommer att finnas kvar på något sätt i mitt liv. Känner som alltid att jag inte vill åka härifrån. Men också som alltid är jag otroligt tacksam för tiden som jag fått. Måste säga till alla som funderar på att resa eller bryta upp från vardagen en stund, ja det är läskigt, men det ger otroligt mycket också. Bryta mönster och se nya saker, det är magiskt. Så sammanfattningsvis, jag vill inte åka härifrån men jag ser också fram emot nya äventyr i Australien.

Jag har också gjort lite andra saker här den här gången. För några månader sen köpte jag mig en systemkamera. Det har varit något jag tänkt att jag vill göra länge, men inte känt att jag velat spendera pengar på, men nu är jag så glad att jag gjort det. Det började lite smått med min vän Inja, (@Shapedfit) Vi sa att vi skulle försöka ta lite bra bilder till hennes fitness Instagram, vilket gav så bra resultat att hon kunde använda bilderna till sin hemsida och vi vari ute igen och tog fler bilder till både kommande projekt för henne och en del klädföretags reklam som hon också gör.

När bilderna postades var det fler som ville ha bilder. Så roligt, och så roligt att göra något mer med att fota, fånga vad de vill att bilden ska säga. Så nu tänker jag att kameran är min nya vän som ska med ut på äventyr.

Kolla in min nya Instagram @emms_photo

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

New York, I love you!

That is totally how I feel right now, and always will. Soon 3 months in this beautiful city is over and I´m going back to Sweden for 12 days before next adventure, I am moving to Australia!

As always when I´m in New York I have been dancing a lot, and as always it´s been fantastic! I also had the opportunity to get to know new lovely human beings, who will always have a place in my heart. I feel that I don´t want to leave but also I´m so thankful for this months. I want to say to all of you who have been thinking of traveling, Do it! It´s scary sometimes, but it gives so much more. It´s magic!

I have also started to take som photos, In june I bought a camera, I have been thinking about doing that for a while, but don't wanna spend money on it. But now Im so thankful for that I bought it. Over here it started with my friend Inja (@shapedfit) she said that she needed new pictures for her fitness instagram. And I told her I can try to take some with my camera. And it all turned out with beautiful pictures, that she could use for her webpage and for other stuff. It also resulted in that other people has asked for photos and videos. I´m amazed. It´s so much fun to try to capture the moment and what they want to say with the picture. So my camera is my new friend that will travel with me.

check out my new Instagram @emms_photo


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page