top of page

Australien - Sydney

Jag är framme! Det känns ganska overkligt att vara här.

Igår gick vi runt i Sydney och bara turistade, vi tog kort på Operahuset, Bron, och massa fina blommande träd och fåglar.

Jag vet inte ens riktigt vad jag ska skriva. Bor jag här nu?

Sydney är i alla fall en fantastisk stad vad jag kan se än så länge. Det är en storstad som är mysig och med en massa grönområden. Så jag tror absolut att jag kommer att trivas.

Än så länge är min vän Emma med mig här och vi kör turist deluxe. Vi ska försöka att resa runt lite, men har inte riktigt bestämt var och hur. Det är inte så enkelt och inte heller så billigt att ta sig runt i det här landet, avstånden är stora. Just i skrivandets stund är jag inne på att vi ska hyra bil, men det får vi se. Jag kan säkert ändra mig om några timmar. Vi ska försöka gå till en turist byrå för att ta reda på lite hur vi ska göra allting.

Ikväll ska vi äta middag med Selena, och Tara, ser fram emot att träffa dem.

Återkommer med uppdateringar. Ni får njuta av lite bilder från Sydney istället.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I´m here! It feels so weird and unbelievable.

Yesterday we explored Sydney, we took pictures of the opera house, the bridge, and a lot of beautiful blooming trees and birds.

I dont really know what to write, it´s surreal, do I live here now?

Sydney is what I can see so far a lovely city, it´s a huge city but super sweet, lovely houses and a lot of greens, I think I´m gonna love it.

My friend Emma is with me right now and we gonna be tourists. We have decided to travel some around in the country, but haven't really decide where and how to travel. It´s not that easy to travel around and kind of expensive too, everything is so far away. Just now when I´m writing I think we should rent a car, but I´m not sure. Maybe I change my mind in some hours. We are going to a travel agency to day to check it out.

Tonight we´re gonna have dinner with Selena and Tara, I really looking forward to see them.

I´ll come back when I know more about everything. Enjoy the pictures.


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page