top of page

2018

foto: @leantimms

Welcome 2018! In Australia the new year has started with brekki outside under a blue sky, a swim in the pool and some reflections about 2017. My 2017 has been so exiting and special. It started in New York with two months of dancing,Örebro for some dance teaching and a wonderful show, but also a short trip to Warsaw. A beautiful wedding and a week in Greece, some months working at Sjökrogen och then back to New York for another 3 months, Örebro again to teach some dance workshops pack my bag and then out in the world for a big adventure in Australia. Phu... So many lovely things, I just want to repeat this year over and over again. This year have helped me realize whats important for me and how to be grateful for all I have. I have the best friends, the opportunity to work with my big passion in life Dance. To be able to travel to New York for inspiration and development och just enjoy what I love the most. Thank you 2017!

I´m gonna do a short update about Australia as well.

Right now I´m in Canberra at my friend Selenas (Lean) place. I have spent Christmas and New Years with her and a lot of other lovely people and we have been to some different beautiful places along the coast. Tomorrow I´m going back to Sydney where I´m actually live right now, in a shared House with 6 other people. We have had a little invasion of Cockroaches, hopefully they moved now when I come back tomorrow, fingers crossed. I have tried 3 dance classes at Sydney Dance company, seen some beaches, meet many new people, had Christmas-porridge and seen a Lucia performance in Swedish church in Sydney. That was a short update but enjoy the pictures! Maybe 2018 is the year of me trying to blogg more often.

What do you guys wanna Hear about? Thats my first question for 2018!

Happy New Year!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Välkommen 2018! här i Australien har det nya året börjat med frukost utomhus med blå himmel, ett dopp i poolen, och några små reflektioner över föregående år. Mitt 2017 har ju varit väldigt spännande och annorlunda. Mitt år började i New York med 2 månader dans, fortsatte i Örebro med en termins undervisning och magisk elevshow som vanligt, men även en liten tripp till Warszawa. Sedan ett helt fantastiskt fin bröllop och en vecka på Kos, några månaders jobb på Sjökrogen och sedan tillbaka till New York 3 månader, tillbaka till Örebro några dagar för att hålla dans workshops för att sedan ge mig ut ett stort äventyr till Australien. Phu... Så mycket bra grejer, och vill bara göra om detta år om och om igen. Allt detta har också fått mig att inse vad som är viktigt för mig i livet och att alltid vara tacksam för de jag har. Så fantastiska vänner, att få möjligheten att jobba med min stora passion i livet Dans. Att kunna åka till New York och utvecklas, inspireras och njuta av det bästa jag vet. Tack 2017!

Jag ska göra en lite Australien uppdatering också:

Just nu är jag i Canberra hos min fantastiska vän Selena (Lean) jag har spenderat jul och nyår med henne och massa andra fantastiska människor omkring henne. Vi har rest runt lite och varit längst med kusten och sett massa fina ställen. Imorgon åker jag tillbaka till Sydney där jag faktiskt bor just nu, i ett hus 6 andra. Vi har haft liten kackerlacka invardering i huset och kanske har de flyttat nu när jag kommer tillbaka imorgon, vi får se. Hoppas! Har provat 3 dansklasser på Sydney Dance company, varit på några stränder, träffat nya människor, kokat gröt och sett luciatåg i Svenska kyrkan. Jättekort uppdatering men njut av bilderna! Kanske är 2018 de året jag ska försöka att blogga mer regelbundet.

Vad vill ni höra om? Det är min fråga för 2018.

Gott nytt!!!!


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page